چکیده :

برخی از دانشمندان مدیریت آموزش را مهم ترین فعالیت سازمانی در پرورش اعتقادات، ارزش ها و الگوهای رفتاری مطلوب بشمار می آورند.در برنامه های آموزشی باید اثرات، ویژگی ها و الگوهای رفتاری نامطلوب و همچنین عوامل اساسی الگوی مطلوب تشریح گردد. بسیاری از مدیران درمی یابند که آموزش ضمن خدمت کارکنان در زمینه های گوناگون می تواند به سازمان کمک کند در برابر بازارهای در حال تغییر واکنشی سریع نشان دهد و موجب افزایش بهره وری آن گردد. فلسفه بهبود بهره وری در سازمان ها موجب می شود نیروی انسانی بهتر فکرکند، بیندیشد، بیافریند، نوآوری کند و نگرش سیستمی پیدا نماید.سرمایه گذاری و توسعه منابع انسانی از طریق آموزش ضمن خدمت یکی از نیازهای اصلی ساختاری جهت ارتقاء توانمندی و کارایی سازمان و تسهیل در رسیدن به توانمندی و کارایی سازمان جهت تسهیل دررسیدن به مزیت رقابتی و پیشرو بودن در محیط تجاری و خدماتی می باشد. در این مقاله تأثیرات آموزش ضمن خدمت بر بهره وری کارکنان مورد بررسی قرار گرفته و این نتیجه حاصل شده است که آموزش های ضمن خدمت، کارکنان را در حل مشکلات کاری و اخذ تصمیمات تواناتر می سازد و کارکنان از عهده ی تحلیل وظایف شغلی بهتر برمی آیند.همچنین از نیاز کارکنان به کنترل کاسته و سبب افزایش علاقه آنها به کارشان شده که این امر، افزایش عملکرد و بهره وری آنان را موجب می شود.

کلید واژگان :

آموزش، آموزش ضمن خدمت، عملکرد، بهره وری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک