در حال حاضر نقش و جايگاه سرمایه اجتماعی برکارآفريني به عنوان يکي از عوامل به يقين تعيينکننده در فرايند توسعه سازمانها و کشورها توجه صاحبنظران علمي و مديران را بيش از پيش به خود جلب نموده است. کوششهاي فراوان صاحبنظران علمي در شناخت هر چه بيشتر و رفع تنگناهاي علمي گسترش سرمایه اجتماعی و همچنين تلاش مديران در جهت پيادهسازي موفق الگوها و دستآوردهاي علمي اين حوزه گواهي روشن بر اين مدعا ميباشد. این مفهوم به پیوند ها و ارتباطات میان اعضای یک شبکه به مثابه منبع با ارزشی که با خلق هنجارها و اعتماد متقابل موجب تحقق اهداف سازمان می شود، اشاره دارد. در دنیای رقابتی و متغیر کنونی یکی از مهمترین اهداف سازمان، کسب مزیت رقابتی پایدار از طریق ایجاد جو نوآوری و کارآفرینی در سازمان است. كارآفريني يك شاخصه دروني براي افراد است ولي تمام افرادي كه داراي شخصيت كارآفرين هستند نمي توانند در مرحله عملي کارآفرينان موفقي شوند. موفقيت در كارآفريني براي اين افراد تنها زماني رخ مي دهد كه داراي سرمايه اجتماعي بالاي بوده و بتوانند با استفاده از سرمايه اجتماعي خود در تعاملات و كنش هاي اجتماعي به موفقيت شاياني در امر كارآفريني نائل شوند.در این مقاله با استفاده از روش کتابخانه ای و مرور مقالات و کتب سعی داریم تاثیرسرمایه اجتماعی را بر کار آفرینی سازمانی نشان دهیم.نتایج نشان می دهد که سرمایه اجتماعی با استفاده از مولفه های ارتباط و همکاری تاثیر بسزایی برکارآفرینی سازمانی دارد.
کلید واژگان :کارآفرینی سازمانی،کارآفرینی،سرمایه اجتماعی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک