چکیده :

توسعه سیستم های الکترونیک در دنیا و رقابت تنگاتنگ موسسات تولیدی و خدماتی مختلف در کسب سهم بیشتری از بازارهای موجود، موجب گردیده تا شرکتها و موسسات مختلف با گذار از شیوه های سنتی بازاریابی و فروش از تمامی امکانات و فناوریهای نوین ارائه شده استفاده نمایند. یکی از این فناوریهای نوین که در دهه های اخیر طرفداران بسیاری در بین فروشندگان و خریداران نیز پیدا کرده، فروشگاههای اینترنتی یا مجازی است. تولیدات و خدمات ورزشی نیز از جمله بازارهایی هستند که با پیشرفت سطح زندگی مردم و توجه روزافزون ایشان به حوزه سلامت، جایگاه ویژه ای در سبد خرید خانوار ها یافته اند. از اینرو در این پژوهش به بررسی عوامل موثر بر نگرش خریداران اینترنتی لوازم و خدمات ورزشی پرداخته ایم تا ضمن کسب اطلاعات لازم در خصوص عوامل و متغیرهای موثر در این تحقیق ، راهکارها و پیشنهادات لازم در این زمینه را به خریداران، تولید کنندگان، فروشندگان و پژوهشگران آتی ارائه نمائیم. این تحقیق با بهره گیری از ادبیات رفتار خریداران الکترونیکی و تحقیقات تجربی گذشته و با ارائه ی چهار عامل جدید موثر بر نگرش این نوع خریداران، ضمن کمک به فروشندگان در فهم رفتار خریدار الکترونیکی، یک مدل اولیه یکپارچه از عوامل موثر بر نگرش خریدار الکترونیکی را نیز ارائه نموده است. این پژوهش از نظر هدف و ماهیت تحقیق، در رده ی تحقیقات کاربردی بوده و بر حسب نوع، علّی و پیمایشی بوده و گردآوری داده ها نیز به صورت مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه و جمع آوری نظرات خبرگان انجام گرفته است.

کلید واژگان :

خرید اینترنتی ، تجارت الکترونیک، نگرش مشتریان، لوازم و خدمات ورزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک