چکیده :

یکی از استراتژی‌های توسعه اقتصادی که در خلال سال‌های اخیر توجه زیادی به آن شده است، توسعه از طریق خوشه‌ها است. حدود دو دهه است که توسعه صنعتی مبتنی بر خوشه‌ها، به عنوان یک استراتژی نوین مورد توجه برنامه ریزان و سیاست گذاران در کشورهای صنعتی و در حال توسعه می‌باشد. در این راستا مقاله‌ی حاضر درصدد است تا به شناسایی عوامل موثر بر شکل گیری خوشه‌های کسب و کار بپردازد. نتایج این مطالعه در قالب پنج عامل شناسایی شده است که عبارتند از: تمرکز جغرافیایی، روابط بین شرکت‌ها، تخصص گرایی، نقش آفرینان خوشه و نوآوری.

کلید واژگان :

خوشه، کسب و کار، توسعه اقتصادی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک