چکیده :

يكي از شاخه هاي اصلي كارآفريني، كارآفريني در سازمان است كه بدون شك سهم چشم گيري در توفيق و تعالي سازمان ها دارد .امروزه در کشورهای مختلف توجه خاصی به کارآفرینی و کارآفرینان می شود. تقویت کارآفرینی سازمانی در سازمان های فعلی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه آن از ابزار پیشرفت اقتصادی کشورها به شمار می رود. در هر سازمانی کارآفرینان به صورت بالقوه وجود دارند و باید تلاش کرد که توانایی آنها بیشتر شود و مهم تر از همه باید شرایطی را فراهم نمود که کارآفرینان بتوانند ابراز وجود نمود، و توانایی هایشان را به صورت بالفعل درآورند. شناسایی و انتخاب فرصت های درست و همچنین فهمیدن آنچه که یک فرصت را تشکیل می دهد عاملی کلیدی در دوره کسب و کار می باشد. این پژوهش در پی بررسی رابطه ی جو سازمانی در ایجاد فرصت های کارآفرینانه در سازمان ها می باشد. در این مقاله ابتدا به بیان پیشینه تحقیق پرداخته شده است. سپس به بررسی مفهوم جو سازمانی،کارآفرینی سازمانی، متغیرهای تاثیر گذار بر جوسازمانی در ایجاد فرصت های کارآفرینانه و در انتها بحث و نتیجه گیری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داد که بین جو سازمانی و ایجاد فرصت های کارآفرینانه در سازمان رابطه معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

جوسازمانی، کارآفرینی سازمانی، استراتژی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک