چکیده :

دانشگاه کارآفرین شکل گسترش یافته دانشگاه تحقیق است.دانشگاه کار آفرین، نقش فوق فعال در کاربردی کردن دانش وگسترش دادن داده های لازم برای تولید علم در دانشگاه دارد. بطورکلی در بحث کارآفرینی سازمانی در دانشگاه، دو دیدگاه مطرح است.در دیدگاه اول، دانشگاه مثابه بنگاهی اقتصادی است و کارآفرینی سازمانی در دانشگاه، مانند کارافرینی سازمانهای انتفاعی، تعریف می شود. در این رویکرد، چون مدیران و روسای دانشگاهها هر روز که می گذرد با وضعیت سخت تری مواجه می شوند و وجوه دولتی کاهش می یابد و میزان پاسخگویی در مورد استفاده از این وجوه افزایش می یابد، بنابراین دانشگاهها باید گزینه های دیگری را برای ایجاد درآمد و پشتیبانی کردن از ماموریت شان جستجو کنند؛ یکی از این گزینه ها روی آوردن به دانشگاه کارآفرین است. در این حالت دانشگاهها باید نوآور و پیشگام باشند و ریسک پذیری را نیزدر خود تقویت کنند. همچنین لازم است تا یک روش بازاریابی استراتژیک اتخاذ کنند و آن را در فعالیتهای مدیریت استراتژیک خود جای بدهند.

کلید واژگان :

دانشگاه؛ کارآفرینی؛ دانشگاه کارآفرین؛ مدل های کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک