چکیده :

ايجاد و توسعه سريع شبكه اينترنت امكان مبادله سريع اطلاعات را فراهم كرد و به تدريج با افزايش قابليت هاي جديد اينترنت شكل جديدي از تجارت به وجود آمد كه امروزه به تجارت الكترونيك معروف است.این درحالی است که امروزه مساله بيكاري با افزايش جمعيت در كشورهاي در حال توسعه و لزوم چاره انديشي و پاسخگوئي به نيازهاي اجتماعي و اقتصادي آنان يكي از مهمترين دغدغه ها و تهديدهاي ملي اين چنين كشورهايي است. در اين مقاله به بررسي نقش تجارت الكترونيك در كارآفريني و ايجاد فرصت هاي شغلي پرداخته شده است. در حقيقت تجارت الكترونيك به عنوان محل ارتباط فناوري اطلاعات و بازار كسب و كار سبب شده است كه بازار دائمي براي فعاليت و اشتغال عده بسياري در اين زمينه فراهم بيايد. كارآفريني از طريق تجارت الكترونيك مي تواند شرايط تازه اي به وجود آورد كه در آن توليد كنندگان، فروشندگان و مشتريان و تقريباً تمام عوامل دست اندركار يك چرخه اقتصادي قادر باشند در يك فضاي مجازي مشترك با يكديگر در ارتباط باشند و به تبادل اطلاعات، خدمات، محصولات وپول بپردازند. اين مقاله با اشاره به حجم تجارت الكترونيك و سرعت گسترش آن در جهان به ارتباط نزديك تجارت الكترونيك و كارآفريني مي پردازد و تجارت الكترونيك را محل ظهور ايده هاي نو و ايجاد بازارهاي جديد و گسترش بازارهاي موجود، معرفي مي كند.

کلید واژگان :

تجارت الكترونيك، بازار کسب و کار، كارآفريني، اقتصاد دانش بنیان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک