چکیده :

نقش مديريت ارتباط با مشتري به عنوان يک ابزار استراتژيک در توسعه سازمان هاي توليدي و خدماتي انکار ناپذير است. مديريت ارتباط با مشتري رويکردي جديد در صنعت بانکداري است، که هدف اصلي آن ايجاد روابط نزديک و بلند مدت به منظور درک و شناخت کامل از مشتري و تامين رضايت مشتري مي باشد. با توجه به رقابت فزاينده در ميان بانک ها در سطح جهاني، مديريت ارتباط با مشتري به عنوان روشي بسيار مناسب براي ايجاد و حفظ روابط بلندمدت با مشتريان مد نظر قرار گرفته است؛ زيرا خدمات قابل ارائه در بانک هاي تجاري نسبتاً يک شکل است و براي اکثر بانک ها متمايز کردن خدمات نسبت به رقبا مشکل مي باشد. جامعه آماري در اين تحقيق، کليه مشتريان بانک تجارت شهر ايلام و نمونه مورد نظر 188 تا برآورد گرديد که 200 پرسشنامه توزيع و 191 پرسشنامه عودت و مورد تحليل قرار گرفت، همچنين در اين تحقيق براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه و براي تجزيه و تحليل داده ها نيز از نرم افزار spss استفاده شده است. يافته هاي اين تحقيق نشان دادکه بين ابعاد مديريت ارتباط با مشتري و رضايت مندي مشتريان از بانک رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.

کلید واژگان :

مديريت ارتباط با مشتري، رضايت مشتري، بازاريابي رابطه مند، کيفيت خدمات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک