تجاريسازي فرآيندي است كه طي آن، تكنولوژيهاي جديد به محصولات تجاري موفق تبديل ميشوند. تجاريسازي، يك فرآيند هزينهبر و زمانبر با نتايج بسيار نامطمئن است. متأسفانه اين امر در دانشگاهها و مركز عالي ايران و ساير مركز پژوهشي و در بين اكثر محققين و پژوهشگران به ميزان كافي مركز توجه نبوده است كه گواه آن، ميزان ارتباط و تعامل ضعيف اين بخشها با بخش صنعت ميباشد. در اين مقاله، سعي بر آن است كه فرآيندهاي موجود مورد بررسي قرار گرفته و مباحث تئوريك آن ارائه گردد، تا در صورتي كه به عنوان راهكاري اجرايي مد نظر مسئولين امر گرديد، بتواند در مسير تجاريسازي تكنولوژي ارائه شده توسط دانشگاهها و صنايع كشور مورد استفاده قرار گيرد. پس از مرور ادبيات موضوعي مربوط به تجاريسازي تكنولوژي، به بررسي فرآيندهاي آن پرداخته شده و ضمن تقسيمبندي آنها در مراكز دانشگاهي، تحقيقاتي و صنايع و مراكز تجاري، و نيز بررسي جداگانه اين فرآيند در هر يك از آنها، به مراحل مربوط به هر يك اشاره گرديد. در پايان مقاله نيز، همراه با ارائه جمعبندي،كاربردهاي مديريتي و پيشنهاداتي براي تحقيقات بعدي ارائه گرديد.
کلید واژگان :كارآفريني، تجاريسازي، تكنولوژي، دانشگاه، صنعت
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142605510619393
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامه ریزی منطقه ای
- برگزار کنندگان : دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
- تاریخ ثبت : 1393/12/20 09:55:06
- ثبت کننده : حسنعلی آقاجانی
- تعداد بازدید : 313
- تعداد فروش : 0