چکیده :

امروزه جذب و حفظ مشتریان در صنعت بانکداری کشور با توجه به افزایش رقابت، توسعة اطلاعات و ارتباطات در سطح بین المللی و همچنین افزایش سطح آگاهی و پیچیدگی های مشتریان، به مراتب مشکل تر شده است و تنها سازمان هایی در عرصة رقابت از موقعیت مناسبی برخوردار خواهند بود که محور اصلی فعالیت های خود را جذب و حفظ مشتریان قرار دهند. با توجه به اهمیت این موضوع، هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط بنیان های بازاریابی رابطه مند از جمله اعتماد، تعهد ، ارتباطات، مدیریت تعارض و شا یستگی بر رضایت مشتریان از خدمات بانکی می باشد. تحقیق حاضر یک مطالعه ی توصیفی است و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری در این تحقیق مشتریان بانک پاسارگاد در شهرستان رشت می باشند. جهت جمع آوری داده ها تعداد 384 پرسشنامه که براساس طیف پنج گزینه ای لیکرت تنظیم شده بین مشتریان توزیع گردیده است.برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش رگرسیون چند متغیره و نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج تحقیق بیانگر آن است که متغیرهای اعتماد، تعهد و ارتباطات بر رضایت مشتریان از خدمات بانک تاثیر داشته، اما مدیریت تعارض و شایستگی رابطه معناداری با رضایت مشتریان نداشته است.

کلید واژگان :

بازاریابی رابطه مند،رضایت مشتریان، صنعت بانکداری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک