با توجه به نقش بسيار مهم خدمات در اقتصاد مدرن، مديران سازمانها، تلاشهاي گسترده اي را به سوي فهم چگونگي درک مشتريان از كيفيت خدمات، و نيز چگونگي تبديل اين ادراكات به رضايت مشتريان و ساير تمايلات رفتاري آنها سوق داده اند.هنگامي كه مشتريان ادراك بالايي از كيفيت خدمت دارند،تمايلات رفتاري مناسبي از خود نشان ميدهند كه اين امر ارتباط آنها با سازمان را تقويت خواهد كرد.با توجه به اهمیت این موضوع، هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر کیفیت خدمات درمانی بر تمایلات رفتاری بیماران میباشد. این تحقیق از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات علّی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی میباشد.جامعه آماری تحقیق حاضر، کلیه بیماران بیمارستانهای خصوصی شهر رشت می باشند. جهت جمع آوری داده ها تعداد260 پرسشنامه استاندارد با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس در بین بیماران توزیع گردید. بمنظور تحلیل داده ها و همچنین آزمون 15 فرضیه تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که رفاه بیمار، عوامل محسوس (امکانات و تجهیزات فیزیکی)، توجه پرستاران و کارکنان بیمارستان، توجه پزشکان به بیمار، ارزش و همچنین رضایتمندی از جمله عواملی هستند که بر تمایلات رفتاری بیماران تاثیر مثبت دارند.
کلید واژگان :کیفیت، خدمات، رضایتمندی، بیمارستان، رشت
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6142607369184563
- سال انتشار : 1391
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی مهندسی کیفیت
- برگزار کنندگان : مرکز تحقيقات كيفيت و بهره وري پارسيان
- تاریخ ثبت : 1393/12/20 15:04:51
- ثبت کننده : امیر پورناصرانی
- تعداد بازدید : 392
- تعداد فروش : 0