چکیده :

امروزه با توجه به گسترش روزافزون اینترنت و خدمات ارتباطی،تولید کنندگان و فروشندگان به اهمیت ویژه اینترنت و استفاده از آن جهت فروش محصولاتشان پی برده اند.در این مقاله سعی بر آنست تا اهمیت آمیخته بازاریابی اینترنتی و سنتی در تمایل به خرید محصولات فرهنگی مقایسه شود.لذا در این مقاله ابتدا سیر کلی به مفاهیم مربوط به آمیخته بازاریابی گرديده و همچنین ادبیات مربوط به این موضوع از ديدگاه هاي مختلف بحث شده است و پس از آزمون فرضیه ها به اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی در دو جامعه با آزمون فریدمن پرداخته ایم.جامعه آماری این تحقیق 385 نفر از خریداران محصولات فرهنگی می باشند که حداقل یک بار خرید اینترنتی را انجام داده اند.برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS،در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است که نتایج بیانگر آن است که بجز متغیرهای مستقل ترفیع و توزیع در آمیخته بازاریابی سنتی و اینترنتی، سایر متغیرهای تحقیق تفاوت معناداری در تمایل به خرید محصولات فرهنگی دارند.

کلید واژگان :

آمیخته بازاریابی سنتی و اینترنتی، تمایل به خرید، رفتار مصرف کننده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک