چکیده :

در سالهای اخیر صنعت بانکداری به دلیل تغییر و تحولات عمده ای که در زمینه های فناوری و توسعه ی ارتباطات و روش ارایه خدمت به مشتری به وجود آمده، دچار تحولات اساسی شده است. یکی از این تکنولوژی های نوین به وجود آمده در بانکداری، استفاده از پايانه هاي فروش،بجای جابجایی حجم انبوهی از پول می باشد.پايانه هاي فروش (P.O.S:POINT OF SALE) دستگاهي است كه در مراكز فروش كالا و خدمات نصب مي شود تا در معاملات به جاي پرداخت وجه نقد و حمل و نقل فيزيكي پول، مبلغ مورد معامله به صورت الكترونيكي از حساب دارنده كارت (مشتري ) كسر و به حساب پذيرنده كارت ( فروشنده ) واريز گردد.جامعه آماری این تحقیق 372 نفر از مشتریان استفاده کننده از دستگاه POS در فروشگاه های استان اردبیل می باشند.برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS،در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است.نتیجه تحقیق نشان داد که بین تمامی متغیرهای مستقل انگیزشی وگرایش مشتریان در استفاده از خدماتPOS طبق همبستگی پیرسون رابطه وجود داشته و طبق آزمون رگرسیون این رابطه مستقیم و معنی دار می باشد.

کلید واژگان :

پايانه هاي فروش، متغیرهای انگیزشی، گرایش مشتریان، خدمات بانکداری الکترونیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک