چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی مشکلات مفهوم سازي علوم ریاضی در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی گلستان انجام شده است. که مساله اصلی تحقیق این است که چه عواملی بر مشکلات مفهوم سازي علوم ریاضی در موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی گلستان تاثیرگذار می باشند؟ بنابراین 4 فرضیه که عبارتند از :میزان آشنایی اساتید ریاضی با روشهاي نوین تدریس در مفهوم سازي علوم ریاضی تاثیر مستقیم دارد. ارزشیابی در حین و انتهاي ترم در مفهوم سازي علوم ریاضی اثر مثبت دارد . میزان ساعات تدریس علوم ریاضی در مفهوم سازي علوم ریاضی تاثیر مستقیم دارد. انگیزش در دانشجویان جهت یادگیري ریاضی در مفهوم سازي علوم ریاضی تاثیر مستقیم دارد، تدوین گردید. جامعه آماري پژوهش شامل 2783 نفر از دانشجویان و اساتید موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی گلستان می باشند که با استفاده از جدول مورگان تعداد نمونه، 338 نفر مشخص و به عنوان نمونه آماري با استفاده از شیوه هاي نمونه گیري تصادفی طبقه اي تعیین گردیدند. که در نهایت کل پرسشنامه ها بعد از بررسی و کدگذاري وارد محیط نرم افزار SPSS گردید که مراحل پردازش داده ها )توصیف و تجزیه و تحلیل) با توجه به اینکه داده ها در مقیاس فاصله اي می باشند با استفاده از آزمون آمار ناپارامتریک نتیجه گرفته شد که: میزان آشنایی اساتید ریاضی با روشهاي نوین تدریس در مفهوم سازي علوم ریاضی تاثیر مستقیم دارد. ارزشیابی در حین و انتهاي ترم در مفهوم سازي علوم ریاضی اثر مثبت دارد. میزان ساعات تدریس علوم ریاضی در مفهوم سازي علوم ریاضی تاثیر مستقیم دارد. انگیزش در دانشجویان جهت یادگیري ریاضی در مفهوم سازي علوم ریاضی تاثیر مستقیم ندارد. و در نهایت پیشنهاداتی جهت بر طرف نمودن مشکلات مفهوم سازي علوم ریاضی وایجاد ارزش، ارائه گردید.

کلید واژگان :

مفهوم سازي، ارزشیابی، ساعات تدریس، انگیزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک