چکیده :

خلاقیت از جمله موضوعات بحث برانگیزی است كه امروزه مورد توجه متخصصان تعلیم و تربیت، روانشناسان و دست اندركاران آموزش و پرورش قرار گرفته است. یكی از اهداف اساسی آموزش و پرورش نیز تربیت انسانهای خلّاق است. از آنجایی که معلمان، بزرگترين گروه ياددهندگان هستند؛ چون ياد دادن، حرفه ی آنهاست و در اين راه به مهارت هايی دست یافته اند از همین رو معلمان بايد بدانند تدريس، فقط ياد دادن نيست. بلكه ياد گرفتن عمده ترين بخش تدريس است. معلمان بايد دانش آموزان خود را به مرحله خودآموزی برسانند و فراگيران را با ذوق و عشق و علاقه به دنيای پرشكوه خلاقيت ها و ابتكارها برسانند. خلاقيت توانايي عبور از مرز دانسته ها كه محدوده ای عادی دارد، برای رسيدن به مرز ندانسته هاست. خلاقيت امری پيچيده است اما انجام يك عمل خلاق صرفاً نتيجه ضريب هوشی بالا نيست. لازمه رسيدن به آموزش و پرورش خلاق، دور شدن از روش های سنتی در آموزش و به كارگيری شيوه¬های باز در امر ياددهی و يادگيری است.

کلید واژگان :

آموزش و پرورش، خلاقيت، هوش، مدرسه، خانواده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک