چکیده :

هدف این پژوهش بررسی رابطه‏ی میان ساختار حاکمیت کانال‏ بازاریابی و استراتژی‏های رقابتی است. به منظور جمع آوری داده‏ها از پرسشنامه ی استاندارد K. Paswan et al (2012) ؛ M. Pertusa-Ortega et al (2010) و Claver-Cortés et al (2012) استفاده شده است. جامعه¬ی آماری این پژوهش صنایع تولیدی مستقر در شهرک‏های شهرستان سنندج می‏باشد و از این جامعه¬ی آماری، 142 نفر از مدیرانِ عالیِ شرکت‏ها مورد بررسی قرار گرفتند. به منظور بررسی روابط بین متغیرهای پژوهش از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار LISREL استفاده شده است. نتایج شاخص های خوبی برازش مانند RMSEA، GFI و AGFI نشان دهنده ی برازش خوب مدل و قابل استفاده بودن نتایج است. بر این اساس نتایج دست آمده حاکی از آن است که میان تمرکز با استراتژی تمرکز رابطه‏ی مثبت و معناداری وجود دارد، میان تمرکز با استراتژی تمایز و استراتژی رهبری قیمت رابطه‏ی منفی وجود دارد. میان رسمیت با ابعاد استراتژی‏های رقابتی ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد؛ میان مشارکت با استراتژی تمرکز ارتباط منفی وجود دارد و سرانجام اینکه میان مشارکت با استراتژی تمایز و استراتژی رهبری قیمت ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. نهایتا اینکه پیشنهادهایی در پایان پژوهش ارائه شده است.

کلید واژگان :

ساختار حاکمیت کانال بازاریابی، استراتژی‏های رقابتی، صنایع تولیدی، مدل‏یابی معادلات ساختاری.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک