چکیده :

مهمترين دارايی شرکت ها مشتريان آنها هستند و کسب رضايت مشتريان جايگاهی حیاتی در اهداف سازمان دارد. به اقدامات، استراتژی‌ها و تکنولوژي‌هایی که شرکت‌ها برای مدیریت و تجزیه و تحلیل تعاملاتشان با مشتری‌ با هدف بهبود ارتباطات تجاری و افزایش فروش به کار می‌گیرند مدیریت ارتباط با مشتری می گویند. دلیل موفقیت سازمان های برتر، داشتن یک استراتژی خوب و اجرای خوب آن استراتژی است. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش مدیریت ارتباط با مشتری بر اجرای موثر استراتژی ها در شرکت عملیات اکتشاف نفت ایران – پروژه لرزه نگاری سه بعدی سپهر می باشد. جامعه ی آماری این پژوهش از کارکنان این شرکت انتخاب شد. 50 پرسشنامه نامه توزیع گردید. بعد از یک هفته، تعداد 23 پرسشنامه جمع آوری گردید. ابزار گردآروی داده ها در این پژوهش، پرسشنامه ای 15 سوالی، بر گرفته از پژوهش سیرواستاوا سوشیل است. روابط بین متغیرها، با استفاده از نرم افزار PLS مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که متغیرهای مرتبط با مدیریت ارتباط با مشتری و استراتژی های سازمانی، با یکدیگر مرتبط بوده و بر هم تاثیر دارند

کلید واژگان :

استراتژی های سازمانی ، مدیریت ارتباط با مشتری، اجرای استراتژی، تکنیک حداقل مربعات جزئی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک