چکیده :

سازمانها امروزه تحت تأثیر عواملی از قبی افزایش رقابت جهانی، دگرگونیهای ناگهانی، نیاز به کیفیت و خدمات و وجود مناب محدود و... زیر فشارهای زیادی قرار دارند. پس از سا ها تجربه، دنیا به این نتیجه رسییده اسیت کیه اگیر سیازمانی بخواهید در اقتصیاد و امورکاری خود پیشتاز باشد و در عرصهی رقابت عقب نماند باید از کارکنان متخصص، خلق و با انگیزه برخوردار باشد. مناب انسانی اساس ثروت واقعی یک سازمان را تشکی میدهند بین سرمایه انسانی و بهرهوری در سازمانها رابطه ای مستقیم وجود دارد. از دغدغههای مهیم سازمانهای خدماتی و بیمهای موفق جهان، گردآوری سرمایه انسانی فرهیخته و خردورزی است که قادر به ایجاد تحو در سازمانی که به آن متعلق اند، باشند. توانمندسازی به عنوان شیوه نوین ایجاد انگیزش به یکی از داغترین مباحث روز مدیریت مبد شده است تعدادی از نظریهپردازان برای نقش قدرت در فرآیند توانمندسازی کارکنان، اهمیت به سزایی قای شده و اصولاً برای توانمندسازی غایتی جز افزایش قدرت زیردستان قای نیستند. در عصر برتری رقابتی سازمانهای یادگیرنده، پژوهشگران و مدیران نسیبت بیه توانمندسیازی و اقیدامات مدیریتی مبتنی بر آن علقه روزافزونی از خود نشان دادهاند. به طوری که در دو دهه گذشته نگرش سازمانها به انسیان بیه شیدت تغیییر یافته است. انسان در سازمانهای امروزی معاد با کارگر نیست و صرفاً انرژی مکانیکی آنان مورد نظیر نیسیت. سیازمان هیا بیرای حفیظ و توسعه موفقیتهای خود به یک باور بزرگ دست یافتهاند و آن باور به انسان است. شاید بتوان اذعان داشت که انسان، مجدداً در سازمانها کشف شده است. به طوری که کارکنان سازمانهای حرفهای به گردانندگان اصلی جریان کار و شرکای سازمان تبدی شدهاند. در این مقاله سعی شده است تا با شناسایی و تبیین عوام مؤثر بر توانمندسازی کارکنان به ارایهی راهکارهای عملی در خصوص توانمندسازی کارکنان پرداخته شود.

کلید واژگان :

توانمندسازی، کار تیمی، آموزش ضمن خدمت، بازخورد، ایجاد اعتماد



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک