در دنياى پيچيده كنونى تجارت از ساختار پيچيده ترى برخوردار شده و شركت هاى مختلف هر روز براى دستيابى به اهداف عالى تر به طرح هاى نوينى روى مى آورند در واقع عصر حاضر، عصر تغییرات و تحولات اساسی و بنیادی است و شرکت هایی می توانند خود را با این شرایط تطبیق داده و در صحنه رقابت باقی بمانند که مدیران و رهبرانی کارآمد، تغییرگرا و با چشم اندازی بلند مدت داشته باشند. هم چنین در خلال سال هاي اخير، هوش رقابتي به يكي از مفاهيم مهم مديريت تبديل شده و با فرهنگ شركت هاي پيشرو عجين گشته است. هوش رقابتی این امکان را برای ما فراهم می کند که به صورت خلاقانه تری بیندیشیم و با استفاده از اطلاعات محیط کسب و کار و اطلاعات حاصل از تحلیل رقبا در تصمیم گیری های سازمانی به نحوه احسن عمل کنیم. در این مقاله سعی شده است تا با تشریح ابعاد و قابلیت های هوش رقابتی، به ضرورت آن در فرایند تصمیم گیری مدیران در محیط کسب و کار پرداخته شود.
کلید واژگان :هوش رقابتی، آگاهي تجاري(بازرگانی)، آگاهي از وضعيت رقبا ، آگاهي فن آوري و تكنيكي،آگاهي راهبردي و اجتماعي
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143150112016662
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد
- برگزار کنندگان : مؤسسه بین المللی علوم و فناوری حکیم عرفی شیراز
- تاریخ ثبت : 1394/02/23 11:42:00
- ثبت کننده : دکتر کریم اسگندری
- تعداد بازدید : 292
- تعداد فروش : 0