چکیده :

در دنياى پيچيده كنونى تجارت از ساختار پيچيده ترى برخوردار شده و شركت هاى مختلف هر روز براى دستيابى به اهداف عالى تر به طرح هاى نوينى روى مى آورند در واقع عصر حاضر، عصر تغییرات و تحولات اساسی و بنیادی است و شرکت هایی می توانند خود را با این شرایط تطبیق داده و در صحنه رقابت باقی بمانند که مدیران و رهبرانی کارآمد، تغییرگرا و با چشم اندازی بلند مدت داشته باشند. هم چنین در خلال سال هاي اخير، هوش رقابتي به يكي از مفاهيم مهم مديريت تبديل شده و با فرهنگ شركت هاي پيشرو عجين گشته است. هوش رقابتی این امکان را برای ما فراهم می کند که به صورت خلاقانه تری بیندیشیم و با استفاده از اطلاعات محیط کسب و کار و اطلاعات حاصل از تحلیل رقبا در تصمیم گیری های سازمانی به نحوه احسن عمل کنیم. در این مقاله سعی شده است تا با تشریح ابعاد و قابلیت های هوش رقابتی، به ضرورت آن در فرایند تصمیم گیری مدیران در محیط کسب و کار پرداخته شود.

کلید واژگان :

هوش رقابتی، آگاهي تجاري(بازرگانی)، آگاهي از وضعيت رقبا ، آگاهي فن آوري و تكنيكي،آگاهي راهبردي و اجتماعي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک