چکیده :

مديريت دانش، رويکردي نو در علم مديريت است که خلق، کسب، ذخيره سازي، انتشار، به اشتراک گذاري و به کارگيري دانش و آموخته ها را در بر مي گيرد. امروزه سازمان فنی و حرفه ای به عنوان بزرگترین سازمان ارائه کننده استاندارد های آموزشی و پیش رو در زمینه اشتغال زایی، می تواند به طور اساسي در ايجاد و انتقال دانش بر پايه ي اصول مديريت دانش و يادگيري سازماني گام بردارد. مربیان به عنوان پایه های نظام آموزشی سازمان فنی و حرفه ای، مي توانند در استقرار مديريت دانش نقش اساسي را بازي کنند؛ بنابراین مربیان توانمند قادر خواهند بود شهرونداني غني از دانش را براي جامعه تربيت کنند. مقاله حاضر با نگاه کاربردي به مديريت دانش در سازمان فنی و حرفه ای، به بررسی رابطه ي مديريت دانش و توانمندسازي مهارت هاي مربیان در این سازمان پرداخته است. روش تحقيق توصيفي- تحليلي بوده و جامعه آماري اين پژوهش شامل مربیان سازمان فنی و حرفه ای استان قزوین مي باشد که نمونه بر اساس جدول کرجسي و مورگان 152 نفر محاسبه شد و به روش تصادفي ساده نمونه گيري شدند. براي تجزيه و تحليل اطلاعات از ضريب همبستگي پيرسون استفاده شده است. يافته هاي اين تحقيق نشان مي دهد بين مديريت دانش و توانمندسازي مربیان رابطه معني داري وجود دارد.

کلید واژگان :

مديريت دانش، توانمندسازي مربیان، سازمان فنی و حرفه ای



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک