چکیده :

اتخاذ تصمیمات استراتژیک بصورت تیمی از مدیران و مشاوران عالیِ شرکت (خرد جمعی مدیران شرکت)، جهت رویارویی منعطف با عدم قطعیت ها، پویایی و همچنین توسعه در صنعت بیمه کشور بسیار پیچیده و دشوار است. هدف مطالعه ی حاضر، بررسی ویژگی های یک تیم اثربخش از مدیران و مشاوران عالی بر تصمیم گیری استراتژیک بود. بنابراین در تحقیق حاضر، ابتدا براساس مطالعه ی تحقیقات پیشین، معیارهای اساسیِ تیم های عالی و همچنین شاخص های تصمیم گیری استراتژیک استخراج گردید، سپس از طریق مطالعات میدانی و به کمک ابزار پرسشنامه که میان مدیران شرکت بیمه ملت توزیع شد، و پس از جمع آوری و تأیید پایایی پرسشنامه، به کمک تحلیل رگرسیون چندگانه فرضیات پژوهش مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که گفتمان، توسعه ی همکاری، اعتماد میان اعضای یک تیم بر ارتقای کارآمدی و اثربخشی تصمیم گیری استراتژیک با شاخص هایی از جمله سرعت، دقت، جامعیت و نوآوری تأثیرمعناداری دارد.

کلید واژگان :

صنعت بیمه، تصمیم گیری استراتژیک، ابعاد تصمیم گیری، تیم مدیران و مشاوران عالی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک