چکیده :

هدف پژوهش حاضر رابطه بین پرخاشگری با پیشرفت تحصیلی دانشجویان رشته حقوق دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور می باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی و همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان رشته حقوق دانشگاه های علمی کاربردی و پیام نور در سال تحصیلی 1394-1393بود. در این پژوهش 101 نفر به عنوان نمونه آماری با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از آزمون پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین متغیرهای پرخاشگری(خشم، تهاجم،و کینه توزی) با پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.نتایج این پژوهش نشان می دهد که پرخاشگری همه ابعاد رشد و سلامت نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. رشد جسمی ایشان را به علت ایجاد استرس و تنش فراوان مختل می سازد. همچنین رشد ذهنی یا شناختی و یادگیری و پیشرفت تحصیلی آنان را کاهش می دهد.

کلید واژگان :

پرخاشگری، پیشرفت تحصیلی، رشته حقوق ، دانشجویان، دانشگاه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک