چکیده :

تلاش علم بازاريابي بر اين است كه شيوه هاي رفتار مصرف كننده را تحت تأثير قرار دهد. اين تلاش ها براي سازمان ها، مشتريان و جامعه تأثيراتي را به همراه دارد. كليه افراد جامعه در مقطعي از زمان به عنوان مشتريان يا مصرف كنندگان مطرح مي شوند. بدين سبب شناخت و درك رفتار مصرف كننده براي همگي مهم و ضروري است. اين شناخت به سرمايه گذاران و كارآفرينان كمك مي كند تا بتوانند رفتار و حركات مصرف كننده را پيش بيني كنند و علاوه بر كاهش ريسك، بتوانند بودجه بندي مناسبي براي برنامه بازاريابي خود داشته باشند. در اين تحقيق به بررسي عوامل موثر بر تمايل به خريد مشتريان آنلاين در بين افراد خبره و آشناي كامل به استفاده از فناوري اطلاعات به علت ضريب نفوذ بالاي اينترنت در بين آنها پرداخته شده است. و مهم ترين عوامل موثر را از ديدگاه آنها شناسايي و رتبه بندي شد. نتايج بدست آمده نشان داد كه از بين معيارهاي مطرح بيشترين وزن مربوط به عوامل فردي، و بعد از آن به ترتيب عوامل محيطي، فناوري و بازار قرار دارد.

کلید واژگان :

رفتار مصرف كننده، مشتريان آنلاين، خريد، تكنيكAHP



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک