چکیده :

در جهان امروز صنعتی برتر است که بین داشته های خود و خواسته های مشتریان تعادل برقرار کند. این امر مستلزم شناخت سازمان از مشتریان و خواسته های آنان است. اینک که در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه و کار ایرانی به سر می بریم؛ انتظار این است که تمامی صنایع کشور در جهت منویات مقام معظم رهبری حرکتی جهادگونه را برای نیل به پیشرفت های همه جانبه ی اقتصادی آغاز کنند. یکی از راهکارهای نیل به چنین هدفی توجه روزافزون مدیران صنایع به جلب رضایت مشتریان خود است. در این پژوهش تاثیر تاخیر پروازی بر سطح رضایت مندی مسافرین در صنعت هوانوردی بررسی گردیده است. در مرحله اول پژوهش، تاخیر های پروازی به تفکیک علل به انضمام راهکارهایی برای کاهش تاخیرها و افزایش رضایت مندی مسافرین بررسی گردیده است. در مرحله ی دوم داده های به دست آمده از فرم های نظرسنجی پژوهش با کمک نرم افزار آماری مینیتب تجزیه و تحلیل شده اند. این پژوهش نشان می دهد کاهش تاخیرهای پروازی با رضایت مندی مسافرین ارتباط مستقیم داشته و مدیران صنعت هوانوردی با برنامه ریزی برای کاهش تاخیرهای پروازی می توانند تهدید های منجر از تاخیرهای پروازی را به فرصت هایی در جهت تغییر و بهبود در سازمان و افزایش سطح بهره وری و رضایت مندی مشتریان تبدیل کنند.

کلید واژگان :

صنعت هوانوردی، تاخیر پروازی، مدیریت ارتباط با مشتریان، مسافرین، رضایت مندی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک