چکیده :

مدیریت زنجیره تامین از فلسفه هایی است که در چند دهه اخیر به دلیل افزایش روز افزون رقابت پذیری و تلاش سازمان ها برای بقا و با تکیه بر پیشرفت های حاصل در تکنولوژی اطلاعات و نزدیک شدن ارتباطات مورد توجه سازمان ها قرار گرفته است . انتخاب تامین کننده موضوع مهمی در زنجیره تامین محسوب می شود. بطوری که تولیدکنندگان 60 درصد از زمان خود را صرف تامین مواد اولیه، اجزا و قطعات می کنند. در این پژوهش نخست مهم ترین معیارهای ارزیابی که دارای بیشترین اهمیت از دیدگاه متخصصان و کارشناسان صنعت خودروسازی بودند انتخاب کردیم و پس از بررسی اولیه به وسیله پرسش نامه، تامین کنندگان منتخب واحد پلیمر شرکت سازه گستر سایپا را بر اساس مدل ترکیبی تحلیل پوششی داده ها و تحلیل سلسله مراتبی با استفاده از داده های فازی مورد ارزیابی قرار دادیم و تامین کنندگان را بر اساس نتایج حاصله رتبه بندی کردیم . نتایج خاصل از این بررسی تامین کنندگان کارا و ناکارا را مشخص کرد.

کلید واژگان :

مدیریت زنجیره تامین، تحلیل پوششی داده ها، تحلیل سلسه مراتبی، منطق فازی، کارایی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک