چکیده :

مشتري، رمز موفقيت هر سازمان و هر گونه فعاليت تجاري اقتصادي مي باشد. اعتبار يك سازمان موفق، بر پايه روابط بلند مدت آن سازمان با مشتريان بنا گرديده است. اعتقاد و عمل به اصول مشتري مداري، جلب رضايت مشتريان، جذب مشتريان جديد و حفظ مشتريان قديمي، از اصلي ترين موارد در موفقيت سازمان مي باشند. بدین منظور يكي از مهمترين مباحث تجارت در دنياي امروز، چگونگي مديريت ارتباط با مشتريان مي باشد كه فن آوري اطلاعات در قالب سيستمهاي CRM (Customer Relationship Management) راه حل مناسبي، براي آن ارائه نموده است. هرچند كه برقراري ارتباط با مشتريان بصورت فيزيكي بسيار حائز اهميت مي باشد ولي اثر آن، زماني كه با تكنولوژي و اصول CRM پشتيباني گردد، بسيار موثرتر خواهد بود.هدف از ارائه این مقاله مروری، بررسی دلایل بکار گیری CRM در سازمانها می باشد.

کلید واژگان :

مدیریت ارتباط با مشتری، رضایت مشتری، مشتری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک