چکیده :

انسانها علاقه مستمری به چگونگی تصویرپردازی دیگران از آنان دارند. به بیان دیگر انسانها دوست دارند بدانند که دیگران آنها را چگونه ارزیابی می¬کنند و در منظر دیگران چه جلوه¬ای دارند. امروزه افراد مبالغ هنگفتی صرف رژیم¬های غذایی، عضویت در باشگاه¬های بدنسازی و زیبایی اندام، خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، و جراحی پلاستیک،... می¬کنند تا در پیش دیگران جذابتر جلوه نمایند. مثبت جلوه دادن خود در پیش دیگران برای افراد در سازمان مزایایی دارد؛ برای مثال نخست آنکه در بدست آوردن شغل دلخواه به آنان کمک کرده، پس از جذب و استخدام نیز موجب ارزشیابی مثبت از آنان گشته، حقوق و مزایای برتر و ارتقاء سریعتر را به ارمغان می¬آورد. در بافت سیاسی نیز می¬تواند باعث چرخش توزیع مزایا به سود آنان گردد. لذا مقاله حاضر، مروری اجمالی بر تشریح و توصیف این نگرش نوین علم رفتاری در سازمان داشته، و از ابعاد مختلف به بررسی آن پرداخته است.

کلید واژگان :

مدیریت تصویر پردازی (Im)، تقاطع ادراکی، مدیریت رفتار سازمانی،تصویر پردازی مثبت و منفی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک