چکیده :

این تحییق برای بررسی انگیزه ها و عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در مسابقات دوومیدانی بود که توسط نه فرضیه موردبررسی قرار گرفتند و تاشاگران تیم دوومیدانی نفت تهران مورد ارزیابی قرار گرفتند. روش این تحییق توصیفی از نوع پیمایشی است که بصورت میدانی انجام شده است. ابزار تحقیق، پرسشنامه بیست و هفت سؤالی انگیزه های حضور تماشاگران بود. میزان7 بیشترین میانگین / ۵ بدست آمد. میانگین انگیزه ها به ترتیب علاقه مندی بازیکن خاص به با 6 / پایایی پرسشنامه در این تحقیق ۰۰6 3، گریز با / 7، بازی پایاپای با 1 / 7، پیروزی نیابتی با 3 / 7، علاقه به دوو میدانی با 7 / را در بین انگیزه ها داشت. سپس هیجان مسابقه با ۰ 1 بمد. در / 3، سرگرمی با 3 و در نهایت کمترین میزان مربوط به علاقهمندی به تیم با میانگین ۰ / 3/6 ، خدمات به تماشاگران با 2 بررسی رابطه بین انگیزه ها و میزان حضور تماشاگران نتایج نشان داد که علاقه به بازیکن خاص، گریز، هیجان مسابقات، علم به دوومیدانی، بازی پایاپای، خدمات رفاهی و سرگرم کنندگی مسابقات با میزان حضور تناشاگران رابطه معنیدار دارد، اما حمایت از تیم و پیروزی نیابتی با میزان حضور تماشاگران رابطه معنیدار ندارد. در نهایت تأثیر کل انگیزه حضور تماشاگران در میزان حضور آنان سنجیده شد. از رگرسیون چندگانه برای اثبات اثر چند متغیروی متغیر وابسته )میزان حضور(12 درصد از تغییرات متغیر وابسته میباشند. متغیرها تأثیرگذار در / استفاده شد که نتایج نشان داد متغیرها مستقل قادر به توضیح 3سطح ۰ درصد به ترتیب نهایت عبارتند از خدمات رفاهی برای تناشاگران، هیجان، علاقهمندی به تیم ، علاقه مندی به بازیکن خاص، علم به دوومیدانی و بازی پایاپای

کلید واژگان :

انگیعش، حضور، تناشاگران، دوومیدانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک