برآورد ظرفیت حقیقی میدان ها به منظور برنامه ریزي هاي ترافیکی و اتخاذ تدابیر لازم در نواحی داراي میدان و یا تقاطعاتی که قصد احداث میدان در آنجا را داریم، ضروري می باشد. از آنجاییکه آیین نامه اي مصوب و رسمی در خصوص مدل تعیین ظرفیت میدان ها در ایران وجود ندارد، در این مقاله انواع مدل هاي تعیین ظرفیت میدان تک خطه که در کشورهاي فرانسه، سوئیس، استرالیا و آمریکا مورد استفاده قرار می گیرند و بر مبناي روش فاصله عبوري قابل قبول و یا روش رگرسیون می باشند، مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته اند. هدف از انجام این تحقیق، بررسی امکان استفاده از این مدل ها به منظور تعیین ظرفیت میدان هاي تک خطه در ایران می باشد. در این تحقیق بعد از مقایسۀ مدل ها و تئوري هایی که مدل ها بر مبناي آنها بوجود آمده اند، محدودیت ها، مزایا و معایب هر مدل بیان شده و در پایان توصیه هایی براي بکار بردن مدل ها و محاسبۀ ظرفیت میدان ها ارائه شده است.
کلید واژگان :مدل ظرفیت میدان، فاصله عبوري، رگرسیون، میدان تک خطه، برآورد ظرفیت
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6143751473535901
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سيزدهمين كنفرانس بين المللي مهندسي حمل و نقل و ترافيك
- برگزار کنندگان : شهرداری تهران
- تاریخ ثبت : 1394/04/31 02:08:55
- ثبت کننده : محمدرضا خلیل زاده
- تعداد بازدید : 282
- تعداد فروش : 0