چکیده :

در عصر حاضر و در اقتصاد دانشي بر خلاف اقتصاد صنعتي، عامل انساني و اجتماعي جزء مهم‌ترين دارايي‌هاي سازمان محسوب مي‌شود و موفقيت بالقوه سازمان‌ها ريشه در قابليت اجرايي آن‌ها دارد. در همين راستا، كارآفريني سازماني نيز كه تكيه بر توسعه محصولات و خدمات جديد، نوآوري در محصولات و خدمات و هم‌چنين ايجاد واحدهاي جديد كاري در عرصه‌ي سازماني دارد در نهايت خواهد توانست مزيت رقابتي پايداري را براي سازمان‌ها به ارمغان آورد. بر اين اساس، هدف اصلي اين پژوهش همانا مطالعه‌ي رابطه‌ي سرمايه اجتماعي و كارآفريني سازماني در شركت‌هاي دولتي استان گيلان است. جامعه‌ي آماري اين تحقيق شامل 323 نفر از مديران شركت‌هاي دولتي بود كه با توجه به نمونه گيري صورت گرفته 181 نفر از اين تعداد به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتايج بيانگر آن است كه بين سرمايه اجتماعي و ابعاد آن كه شامل بعد شناختي و بعد ساختاري است با كارآفريني سازماني رابطه‌اي مثبت، مستقيم و معنادار وجود دارد.

کلید واژگان :

سرمايه اجتماعي، كارآفريني سازماني، بعد شناختي، بعد ساختاري، شركت‌هاي دولتي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک