چکیده :

کارآفرینی فرآیندی خلاق و ارزش آفرین است.این عمل نوآورانه محرک سرمایه و زمینه ساز شکل گیری محصولی جدید و یا ایده ای خلاقانه است.سازمان های کارآفرین از بدو شکل گیری به حمایت های هوشمندانه ای نیاز دارند تا به مرحله ی تولید محصولات باارزش افزوده برسند. در دهه های گذشته کارآفرینی و مسائل مرتبط با آن به عنوان یکی از عناصر اصلی بخش خصوصی محسوب می شدند اما اکنون توجه بخش دولتی را به خود جلب کرده است و مباحث زیادی پیرامون ماهیت ،کارکرد ،اثرات و دلایل اهمیت آن و نیز ،راه های حمایت از آن بوجود آمده است. در این مقاله با بهره گیری از روش توصیفی و بر اساس منابع کتابخانه ای ،به تعریف کارآفرینی پرداخته ایم و جایگاه و اهمیت این روش خلاقانه و اثرات اجتماعی-اقتصادی توسعه ی کارآفرینی را شرح دادیم.راهکارها و روش هایی که دولت می تواند از طریق آنها ،به کارآفرینی و توسعه ی هرچه بهتر آن کمک نماید را ذکر نمودیم و پیشنهاداتی را جهت تسهیل امور کارآفرینان و توانمندسازی سازمان های کارآفرین ارائه نمودیم.

کلید واژگان :

کار آفرینی ، دولت ، توسعه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک