چکیده :

امروزه تصادفات جاده اي يكي از بزرگترين بلاياي اجتماعي محسوب مي شود. طبق گزارش WHOايران ، رتبه بدي درحوادث رانندگي دارد. آمارهاي كشته ها شامل افراد پياده ،موتوسواران ورانندگان خودرو مي باشد.هر30دقيقه يك نفردرايران كشته مي شود. اين شاخص براي كشورهاي پيشرفته بين 2تا3نفراست. يك تصادف ترافيكي ازعوامل متعدد ناشي مي شود كه از مهمترين اين عوامل عامل انساني است. يافته هاي تحقيق نشان داده است 90تا 95 درصد تصادفات، عامل انساني تاثيرگذار است ،اما سهم تاثير اين فاكتور درمقايسه بافاكتورهاي ديگر كمتراز58درصداست. نتايج مطالعات نشان داده است كه 38درصدمردم كشته شده در تصادفات جاده اي راننده نيستند .دراين مقاله هدف اصلي و كلي تعيين ميزان نقش موتورسيكلت درحمل و نقل هاي درون شهري و تاثيرآن برترافيك بهبهان مي باشد.اهداف فرعي آن عبارتنداز : بررسي تاثير فاكتورهايي مانند جنسيت، سن ، كلاه ايمني ، داشتن گواهينامه ،سطح تحصيلات و ... در تصادفات ترافيكي .مامطالعه كرده ايم درباره خطاهاي انساني درتصادفات كه عبارتنداز: رعايت قوانين ترافيكي ،استفاده از ابزارهاي ايمني و اهميت فاكتورهاي هزينه ،مفيدبودن و قابل استفاده بودن در هنگام استفاده از كلاه ايمني.

کلید واژگان :

رگرسیون،موتورسیکلت،تروما،شدت تصادف



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک