چکیده :

امروزه با توجه به محيط رقابتي و پيچيده عرصه سازمان¬، سازمان¬ها محكوم به داشتن نيروي انساني توانمند از بعُد رواني و مهارتي مي¬باشند، چون نيروي ضعيف، كم¬توان و بي¬تفاوت مانعي براي رسيدن سازمان به اهداف و آرزوهاي بزرگ آن است. نيروي انساني كارآمد را مي¬توان از شاخص¬هاي عمده برتري سازمان¬ها، به سازمان¬هاي ديگر دانست. از اين حيث دنيا پس از سال¬ها تجربه به اين باور رسيده است كه براي موفقيت و پيشتازي در عرصه اقتصادي و رقابتي، سازمان¬ها بايد از نيروي كار توانمند، متخصص و با انگيزه بالا برخوردار باشند. هدف از پژوهش حاضر، ارزیابی فرآیند توانمندسازی روانشناختی و ميزان مطلوبيت آن، در ميان کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر مي¬باشد. تحقيق به روش توصيفي- همبستگي انجام شد، جامعه آماري اين تحقيق، 67 نفر از كاركنان اداره آموزش و پرورش شهرستان بابلسر مي¬باشند، كه 56 نفر به عنوان نمونه انتخاب، و جمع¬آوري داده¬ها با استفاده از پرسشنامه استاندارد توانمندسازی روانشناختی، و بوسيله نرم¬افزارهاي SPSS به تجزيه و تحليل داده¬ها پرداخته شده است. یافته ها حاکی از ان بود، كه همه متغيرهاي تحقيق در وضعیت مطلوبی قرار داشته¬اند.

کلید واژگان :

مدیریت، توانمندسازی، فرآیند، اثربخشی، سازمان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک