چکیده :

هدف از مطالعه اين تحقیق، بررسی رابطه بین نظام مدیریت دانش و یادگیری سازمانی مي باشد. جامعه آماری شامل کارکنان پلیس راهور استان به تعداد 96 نفرمی باشد که با استفاده از فرمول کوکران ، 76 نفر به شکل تصادفی به عنوان نمونه آماری این تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ای که از دو بخش تشکیل شده است. پرسشنامة مدیریت دانش که بر اساس پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش فونگ و چوی(2009) و پرسشنامة استاندارد یادگیری سازمانی نیف(2000) تنظيم شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ برای مدیریت دانش 0.939 و یادگیری سازمانی 0.949 مورد سنجش و تایید قرارگرفت، برای بیان توصیفی و تجزيه و تحليل داده‌ ها از روش آمار توصیفی و به منظـور بررسی معناداری فرضیه های تحقیق از آزمـون ضریب همبستگي با نرم افزارSPSS15 استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین یادگیری سازمانی و ابعاد آن با مدیریت دانش رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که تفکر سیستمی دارای بالاترین ضریب همبستگی و فرهنگ سازمانی دارای پائین ترین ضریب همبستگی می باشند.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی، مدیریت دانش، منابع انسانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک