چکیده :

دانش با ارزش ترین و راهبردی ترین منبع برای سازمان ها و عملکرد سازمانی نیز از اجزای کلیدی دست یابی به موفقیت و برتری آن ها می باشد. بنابراین شناخت رابطه آن ها حائز اهمیت می باشد. هدف از مطالعه اين تحقیق، بررسی نقش استقرار نظام مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی کارکنان مي باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل کارکنان یکی از سازمان های دولتی به تعداد 65 نفرمی باشد که با استفاده از فرمول کوکران ، 55 نفر به شکل تصادفی به عنوان نمونه آماری این تحقیق انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات شامل پرسشنامة مدیریت دانش که بر اساس پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش فوی و چونگ(2009) و پرسشنامة محقق ساخته عملکرد سازمانی تنظيم شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ به ترتیب 0.88 و 0.85 مورد سنجش و تایید قرارگرفت، برای بیان توصیفی و تجزيه و تحليل داده‌ ها از روش آمار توصیفی و به منظـور بررسی معناداری فرضیه های تحقیق از آزمـون ضریب همبستگي پیرسون با نرم افزارSPSS استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، عملکرد، سازمان، کارکنان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک