بازی های رایانه ای ظرفیت خوبی برای رشد مهارتهای حل مساله ای یادگیرندگان دارند و می توان از آنها به عنوان راهبردی برای رشد مهارتهای حل مساله استفاده کرد. این مقاله بیان می کند که چگونه می توانیم یادگیری مبتنی مساله را در بازیهای رایانه ای آموزشی بکاربگیریم. برای این منظور عناصر اساسی یادگیری مبتنی بر مساله یعنی مبتنی بر مساله بودن، یادگیری فعال، یادگیری مشارکتی، تامل و تفکر در مورد رسیدن به حل مساله و معلم در نقش تسهیل گر انتخاب شدند و با مطالعه ادبیات، مصاحبه با متخصصین بازیهای رایانه ای، مشخص شد که مساله را می توان از طریق انواع تعامل ها و فعالیتها؛ تفکر و تامل در فرایند یادگیری، بازخوردها، راهنمایی، قوانین و یادگیری مشارکتی را در چت رومها و فروم های مخصوص گیم های آنلاین و بازیهای چندکاربری غیر آنلاین می توان در بازی های رایانه ای بکار گرفت.
کلید واژگان :بازی های رایانه ای، یادگیری مبتنی بر مساله، بازیهای رایانه ای آموزشی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6145260761884393
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین همایش ملی رویکردهای کاربردی و پژوهشی در علوم انسانی و مدیریت
- برگزار کنندگان : انجمن پژوهش های علوم اجتماعی
- تاریخ ثبت : 1394/10/22 17:36:58
- ثبت کننده : حجت دهقانزاده
- تعداد بازدید : 332
- تعداد فروش : 0