برای اینکه بتوان هم رفتار مشهود و هم نیات پنهان منجر به رفتار انسان سازمانی را شناخت؛ به مدیران آگاه به علوم رفتاری نیاز به وجود می¬آبد. مدیری که بداند عدم مشاهده رضایت در چهره مرئوس به معنی آن نیست که شورش پنهان در دل و جان او در کمین نشسته است. امروزه مدیریت رفتاری به جای آنکه در مقابل رویدادهای نامطبوع واکنش احساسی نشان دهد، زبان مشترکی را جهت مذاکره و گفتگوی منطقی درباره حل مسائل ارائه می¬دهد. تا جامعه از حالت سنتی به کشاورزی، و صنعتی به فراصنعتی گذر کرده و در مسیر پیشرفت قادر به استفاده از افراد باشد. هدف از نگارش این مقاله؛ مروری جامع بر مفاهیم و چارچوبهای نظری مدیریت رفتار سازمانی می-باشد. به این منظور، ابتدا مهارتهای رفتاری مدیران برای انجام اثربخش وظایفشان در سازمان بررسی؛ و چهار هدف مهم رفتار سازمانی تشریح شده است. در ادامه نیز به نیروهای کلیدی و موثری که بر رفتار سازمانی تاثیر گذاشته، و قلمرو علوم تشکیل دهنده رفتار سازمانی، پرداخته شده؛ و در انتها چالش¬ها و فرصتهایی که برای مدیران در استفاده از مفاهیم رفتار سازمانی وجود دارد، مورد مطالعه قرار گرفته است.
کلید واژگان :مدیریت رفتار سازمانی، مهارتهای انسانی و رفتاری، فرضیات نوین OB
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک