چکیده :

امروزه فناوري تعدیلگر بزرگی است چرا که براي بسیاري از افراد ناتوان میتواند به عنوان یک نوع وسیله جایگزین شناختی در غلبه یا جبران تفاوتها در برابر دیگر یادگیرندگان به کار آید. این تفکر تعابیر مهمی براي فراگیران ناتوان و نیازمند به آموزشهاي ویژه القا میکند زیرا اشاره بر آن دارد که فناوري براي همه نیازمندان در فراهم سازي شرایط و فرصتهاي برابر جهت یادگیري و دسترسی به برنامه تحصیلی کمک میکند. جاذبه فناوري به عنوان یک همسانساز براي یادگیرندگان با نیازهاي آموزشی ویژه در بسیاري از منابع مربوط به آن آمده است. کثرت اطلاعات در دسترس و طیف گسترده موضوعاتی که تحت عنوان فناوري اطلاعات و ارتباطات و آموزش ویژه وجود دارد هیجان برانگیز است. در دنیاي پرفشار یاددهی، فرصت اندکی براي تفکر منتقدانه وجود دارد تا درباره آنچه که در دسترس است یا چگونگی استفاده از آن سؤال شود. با افزایش چشمگیر تنوع تجهیزات و خدمات مربوط به فناوري اطلاعات، مدیریت خدمات ارائهشده در این حوزه نیز با چالشهاي فراوانی روبرو شده است. مدیریت رسیدگی به مشکلات و درخواستها، و همچنین نظارت، کنترل و برنامهریزي در این زمینه، مدیران حوزه فناوري اطلاعات را بر آن میدارد تا براي خود ابزارهاي سودمند و کارا در زمینه مدیریت خدمات فناوري اطلاعات تدارك ببینند. در این مقاله برآنیم تا به کمک استانداردهاي یادگیري الکترونیکی و بررسی ابعاد درس افزارهاي آموزشی، به سنجش و ارزیابی محتواي الکترونیکی ساخته شده براي کودکان کمتوان ذهنی توسط درس افزار ساخت محتواي الکترونیکی، بپردازیم.

کلید واژگان :

رسانه در آموزش؛ چندرسانهاي؛ سیستمهاي ابررسانه؛ متدولوژيهاي آموزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک