چکیده :

هدف از نگارش این مقاله بررسی تشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش اموزان می باشد .از روزگاری پیش تشویق و تنبیه به عنوان روش هایی در تربیت میان صاحب نظران و متفکران تعلیم و تربیت بحث هایی برانگیخته است. معلمان نیز به شیوه های گوناگون در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و برای افزایش میزان یادگیری و آموزش آنها از تشویق بهره گرفته اند. هدف کلی تحقیق حاضر بررسی نقش تشویق و تنبیه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است تا با شناخت این ابزارهای تربیتی، بتوان به طور صحیح از آن استفاده نمود و دانش آموزان را در راه رسیدن به اهدافشان یاری کنیم. به عبارت دیگر چگونه تشویق را بکار ببریم تا بر میزان یادگیری دانش آموزان موثر واقع شود و موجب پیشرفت تحصیلی آنان گردد. مساله ای که در این تحقیق مطرح است عبارت است از اینکه آیا تشویق بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است یا خیر؟ روش پژوهشی حاضر استفاده از روش کتابخانه ای است و در این تحقیق از ابزاری چون کتاب، مجلات علمی، نشریه ها و سایر منابع معتبر علمی بهره گرفته شده است. نتایج حاصله گویای این مطلب است که تشویق عامل مؤثر در یادگیری و تغییر رفتار سازندگی، مهارت های اجتماعی و یک روش مفید و مطلوب برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد.

کلید واژگان :

تشویق، پیشرفت تحصیلی، یادگیری، دانش آموز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک