چکیده :

یادگیری مشارکتی یکی از جایگزین های مناسب برای روش های تدریس مرسوم است.هدف از پژوهش حاضر نقد و بررسی یادگیری تعاملی و بر شمردن محاسن و معایب این روش یادگیری می باشد.همچنین به عوامل موثر در توسعه یادگیری تعاملی پرداخته شده که به دو دسته عوامل تقویت کننده و عوامل محدود کننده تقسیم می شوند.زمینه مورد پژوهش دیگر، روش های یادگیری گروهی است که در این تحقیق به آن اهتمام شده است.روش انجام این تحقیق از نوع کتاب خانه ای و بررسی اسناد و مدارک می باشد.یافته ها حاکی از آن بود که یادگیری مشارکتی دارای محاسنی از جمله تاثیر مثبت بر پیشرفت تحصیلی،مهارت های اجتماعی،نشاط دانش آموزان دارد و بر خلاف روش های تدریس سنتی از کسلی و خستگی دانش آموزان جلوگیری می کند.البته این بدان معنا نمی باشد که این روش خالی از معایب می باشد از جمله معایب آن می توان به عدم کنترل کلاس،تفاوت های فردی آنان،روش اجرای سخت تر و زمان اشاره کرد.نتیجه آن که روش های نوین نسبت به روش های سنتی از محاسن بیشتری برخوردارند و تاثیرات عمیقی بر یادگیری آنان می گذارند.

کلید واژگان :

یادگیری مشارکتی،یادگیری سنتی،محاسن، معایب، پیشرفت تحصیلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک