چکیده :

امروزه با رشد و توسعه صنعت گردشگري تحولات جديدي در عرصه مقاصد گردشگري بوقوع پيوسته است. ظهور مقاصد جديد يکي از اين پيامدها مي باشد بدون وجود يك استراتژي كلان توسعه و توسعه اقتصاديِ مشخص, نمي‌توان توفيق فراواني در امر توسعه روستايي و توسعه كارآفريني در روستاها بدست آورد.به منظور تقویت کارآفرینی در نواحی روستایی کشور ، باید راهبردهای چهارگانه (فرصت ها ، تهدیدها ، ضعف ها و نقاط قوت ) به صورت یک بسته راهبردی با زمان بندی مشخص از سوی نهادهای محلی و مردمی و با تقویت سیاست ها و قوانین ، رویه ها و مقررات از سوی مدیران دولتی ، نخست با اتخاذ راهبرد تدافعی و سپس با اتخاذ راهبردهای بازنگری ، تنوع بخشی و تهاجمی مورد توجه قرار گیرد. لذا در تحقيق حاضر با استفاده از تكنيك هاي برنامه ريزي استراتژيك به شناسايي توانمنديهاي گردشگري روستاي کریشکی پرداخته و در نهايت با توجه به نقاط قوت و ضعف اين روستا به ارائه راهبردهاي مديريتي جهت توسعه همه جانبه اين روستا و نيز معرفي اين منطقه در غالب يك منطقه توريستي و اكوتوريستي براي گرشگران داخلي و خارجي مي پردازيم.

کلید واژگان :

گردشگری روستایی ، کریشکی ، راهبرد ، مقاصد گردشگری ، عوامل داخلی و خارجی ، فرصت ها و تهدیدها



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک