چکیده :

این تحقیق به بررسی ارتباط بین سرمایه گذاري خارجی مستقیم، کیفیت نهادي، آزادي اقتصادي و کارآفرینی در بازارهاي در حال ظهور می پردازد. این تحقیق، ظرفیت و اشتها براي ایجاد کسب و کار را در میان کشورهاي پر درآمد، کم درآمد و کشورهاي نوظهور مقایسه می کند. نتایج مبتنی بر مطالعه گروهی داده ها از سال 2004 تا 2009 براي 87 کشور می باشد، واز "بانک جهانی کارآفرینی" به عنوان منبعی براي نگاه به ارتباط استفاده می کند. این یافته ها، رابطه قوي و مثبتی را بین (FDI) بین ایجاد کسب و کار، کیفیت نهادي، آزادي بازار و سرمایه گذاري مستقیم خارجی کیفیت نهادي و ایجاد کسب و کار در هر سه گروه فوق، نشان می دهد. آزادي براي ایجاد کسب و کار و سرمایه گذاري بر ایجاد کسب و کار در کشورهاي نوظهور تاثیرگذار است، در حالی که تاثیر تجارت بین المللی به عنوان محرکی براي پیدایش کسب و کار در کشورهاي کم درآمد، مهم و توسعه کسب و کار در کشورهاي نو ظهور وجود دارد.

کلید واژگان :

کارآفرینی، آزادي اقتصادي، کیفیت نهادي، کسب و کارهاي نوظهور



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک