چکیده :

پژوهش حاضر با هدف پیش بینی مولفه های یادگیری سازمانی بر اساس عناصر سرمایه اجتماعی در میان اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه انجام شده است. با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی، 84 نفر عضو هیات علمی با توجه به دانشکده محل خدمت به صورت طبقه ای متناسب با حجم هر یک از دانشکده ها به طور تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از دو پرسشنامه محقق ساخته عناصر سرمایه اجتماعی بر پایه مدل ناهاپیت و گوشال و یادگیری سازمانی بر پایه مدل نیف استفاده شده است. برای تعیین میزان پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ در یک مطالعه مقدماتی روی یک نمونه 30 نفری، پرسشنامه عناصر سرمایه اجتماعی 814/0= α و پرسشنامه یادگیری سازمانی 811/0 =α بدست آمد. داده های تحقیق پس از جمع آوری بر اساس فرضیه های پژوهش و با استفاده تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شدند. نتایج به دست آمده گویای آن است که: بین عنصر ساختاری ، عنصر شناختی و عنصر رابطه ای رابطه پیش بینی کننده معنی دار با مولفه های یادگیری سازمانی دارند.

کلید واژگان :

یادگیری سازمانی، سرمایه اجتماعی، اعضای هیات علمی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک