چکیده :

تلاش برای افزایش بهره وری شغلی کارکنان از جمله مسائلی است که مدیران سازمانهای پیشرو را در دهه های آینده درگیر خود خواهد ساخت. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی مولفه های نظام جبران خدمات ، که به عنوان یکی از انگیزاننده ترین محرک ها در سازمان های امروزی به شمار می آیند ، با میزان بهره وری کارکنان می باشد. با مطالعه منابع در زمینه نظام جبران خدمات و بهره وری پنج عامل به عنوان مولفه های نظام جبران خدمات و عوامل تاثیر گذار بر بهره وری شناخته شده و مورد آزمون قرار گرفتند. این مولفه ها با جامعه آماری 330 نفری و نمونه آماری 163 نفر در شهرداری های غرب استان مازندران مورد سنجش قرار گرفتند . بر اساس نتایج آزمون های آماری می توان این نتیجه را گرفت که نظام جبران خدمات و مولفه های آن رابطه مستقیم و معناداری با بهره وری کارکنان شهرداری های غرب استان مازندران دارند. همچنین بر اساس آزمون فریدمن، مؤلفه انگیزش به عنوان اولین عامل تاثیر گذار بر بهره وری کارکنان شناخته شد که می توان از آن برای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری استفاده کرد .حقوق و دستمزد ،پاداش ،بیمه و بازنشستگی و میزان مشارکت کارکنان در رده های بعدی قرار گرفتند .

کلید واژگان :

نظام پرداخت ، بهره وری ، نیروی انسانی ، حقوق و دستمزد ،انگیزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک