چکیده :

هدف از این پژوهش بررسی انواع ارزشیابی و روش های تدریس بر پیشرفت تحصیلی و بهبود تفکر فلسفی و همچنین رابطه خود کار آمدی معلم با انگیزش و نگرش دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی می باشد. روش تحقیق در این پژوهش به صورت کتابخانه ای بوده و استفاده از آزمون ها ، پرسش نامه ها ، نمونه گیری ها ونتایج مقالات معتبر مربوط به این زمینه می باشد ما با تحلیل نتایج این مقالات به روابط گفته شده در بالا دست پیدا کردیم. نتایج نشان داد که کسانی که ارزشیابی دوره ای به دفعات بیشتر دریافت کرده اند نسبت به کسانی که ارزشیابی دریافت نکرده اند پیشرفت تحصیلی بیشتری داشته اند و در این میان ارزشیابی توصیفی با کاهش اظطراب و تنش نقش موثر تری را ایفا می کند و دانش آموزانی که معلم خود کار آمدی دارند از انگیزه بالایی برخوردارند و در صورت اجرای روش کاوشگری توسط این معلمان تفکر فلسفی به نحو چشم گیری افزایش می یابد. انجام ارزشیابی دوره ای به دفعات بیشتر می تواند باعث پیشرفت تحصیلی شود

کلید واژگان :

خود کار آمدی ، ارزشیابی، پیشرفت تحصیلی، تفکر فلسفی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک