چکیده :

در خدمات بانکی در کنار خدمات نو، نحوه ارائه و رفتار و مهارت کارکنان عامل بسیار تأثیرگذار است. لذا ضرورت دارد نوع برخورد و ارتباط اولیه آن‌ها مناسب، دوستانه و محترمانه باشد تا زمینه را برای تداوم ارتباط مهیا سازند. به علت اینکه خدمت معمولاً در حضور مشتری انجام می‌گیرد، ارزیابی رضایت آن تحت تأثیر خوشاخلاقی، داشتن صبر و حوصله، تحویل گرفتن مشتری، ظاهر، رفتار، نوع بیان، شایستگی، ادب، پاسخگویی، کمک کردن، درک و خوش‌رویی کارمندان قرار دارد. اين پژوهش ازنظر هدف، كاربردي و ازنظر روش، توصيفي-پیمایشی است و جامعه آماري آن را کلیه مراجعه‌کنندگان به بانک‌های ملی شعب آمل تشكيل می‌دهند كه به روش تصادفی انتخاب‌شده‌اند و مورد تجزیه‌وتحلیل قرارگرفته‌اند. ابزار گردآوري داده‌های اين تحقيق پرسش‌نامه محقق ساخته است و فرضیه‌های ﺗﺤﻘﻴـﻖ ﻧﻴـﺰ ﺑـﺎ اﺳـﺘﻔﺎده از نرم‌افزار spss بررسی‌شده اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻧﺸﺎن می‌دهد ﻛﻪ خوشبرخورد بودن کارکنان ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻣﺜﺒﺖ بر رضایت مشتری داﺷﺘﻪ اﺳﺖ.

کلید واژگان :

خوشاخلاقی، خوشرویی، رضايت مشتری، سرمایه انسانی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک