چکیده :

در سالیان نه چندان دور ، رقابت بین سازمانها وجود داشته ولي طي سالیان اخیر رقابت بین سازماني جای خود را به رقابت بین زنجیره تأمین آنها داده است.در رقابت جهاني عصر حاضر ، بايد محصولات با كیفیت را با توجه به درخواست مشتری و در كمترين زمان در دسترس وی قرار داد.بر اين اساس مديريت زنجیره تأمین ) )SCMاهمیت پیدا كرد ،زيرا ارضای نیاز ها وعلايق مشتريان نه فقط توسط آخرين موجوديت چسبیده به مشتری ،يعني محصول نهايي است ، بلکه توسط تأمین كنندگان بالادست صورت مي گیرد.در تحقیق حاضر ، ما به توسعه يک برنامه ريزی سه سطحي مي پردازيم.فرمول بندی مسئله، مدلهای ارائه شده در پیشینه پژوهش را به منظور ارائه مدلي واقع بینانه تر توسعه مي دهد. به همین منظور در تحقیق پیش رو كیفیت نه تنها به مواد اولیه بلکه به تجربه وكارائي اپراتور نیز وابسته است.برای ارزيابي مدل پیشنهادی يک مثال عددی در مقیاس كوچک با استفاده از نرم افزار لینگوحل شده است كه نتايج بدست آمده كارايي مدل را تأيید مي كند

کلید واژگان :

زنجیره تأمین ، كیفیت مواد ، مهارت نیروی انساني ،كیفیت ، سود



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک