چکیده :

تبلیغات شهری یکی از مهمترین شاخه های دانش تبلیغات و یکی از عناصر سازنده منظر شهری در سکونتگاه های انسانی به شمار می رود. به نحوی که با عنوان بخشی جدایی ناپذیر از کالبد شهرها شناخته شده و بخش مهمی از فعالیت های تجاری در شهرها به این موضوع اختصاص یافته است. در این نوع پژوهش که به لحاظ نوع کاربردی است. با استفاده از روش توصیفی به مسآله ی تبلیغات شهری درخیابان ولیعصر شهر تهران با عنوان یکی از مهمترین محورهای ارتباطی و تجاری در این شهر، و پیامدهای آن بر منظر شهری پرداخته شده است. و سپس با استفاده از روش های تحلیلی و با بررسی آیین نامه ها و قوانین موجود و همچنین مشاهده مورد پژوهشی، اطلاعات حاضر بررسی شده تا با استفاده از روش تحلیلی SWOT راهکارهایی اجرایی برای بهبود تبلیغات شهری در خیابان ولیعصر شهر تهران پیشنهاد گردد. بر این اساس، تشویق به استفاده از تجهیزات مناسب تبلیغاتی، حذف تبلیغات غیر مجاز و پیشگیری از بروز آنها و توجه به نیازهای صاحبان مشاغل کوچک و همچنین تبلیغات موقت محیطی با عنوان پیشنهادهای راهبردی این پژوهش ارائه گردیده اند.

کلید واژگان :

واژه های کلیدی : فضای شهری، تبلیغات شهری، منظرشهری، خیابان ولیعصر، تهران.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک