چکیده :

مدیریت دانش، فرآیند منظم ساختن، انتخاب کردن، سازماندهی، گزینش و ارائه ی دانش است که به سازمان کمک می کند تا بصیرت و درک لازم را از تجربه خود بدست آورد. به همین دلیل توسعه سریع و اعجاب انگیز فن آوری های ارتباطات و اطلاعات و گرایش عمومی محیط رقابتی به سمت دانش و مدیریت اثربخش آن سبب شده که دانش و یادگیری جمعی به عنوان تنها مزیت رقابتی پایدار مورد توجه روز افزون قرارگیرد. درعصر دیجیتال، کارکنان درحال کارکردن با یکدیگر، از دانش به عنوان یک عامل مرکزی به ویژه در بخش مالی استفاده می کنند. چندین مطالعه ی پژوهشی، گزارش شده است؛ که یک سرمایه گذاری خدمات مالی دانش براساس wiki، هم می تواند، تفسیر(توضیح) لفظی و هم مدل های تجزیه و تحلیل مالی را دربرگیرد، در مقایسه با دیگر خدمات wiki، که فقط اجازه ی اشتراک تفاسیر(توضیحات) متنی را می دهند. این ابزار می تواند به منظور نمایش و اشتراک دانش، برای دیگر شرکت ها و سرمایه گذاری ها، فرصت هایی را فراهم کند. همچنین دانش مالی می تواند به وسیله ی سرویس های وب خارجی مورد استفاده قرار گیرد. مطالعات بیشتر، برای پوشش حوزه های کلیدی مدیریت دانش در دیگر بخش های صنعتی انجام خواهد گرفت

کلید واژگان :

: مدیریت دانش، صنعت مالی،فن آوری اطلاعات



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک