پژوهش حاضر با هدف جایگاه و اهمیت مدیریت دانش و نقش آن بر عملکرد سازمانی صورت قرار گرفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع توصیفی- همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل مدیران و دبیران آموزش و پرورش شهرستان نکا به تعداد 70 نفر میباشند که با توجه به کم بودن جامعه آماری، از سیستم تمام شماری استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش و پرسشنامه محق ساخته عملکرد سازمانی می باشد. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ به ترتیب 0.94 و 0.88 مورد سنجش و تایید قرار گرفت، دادههای حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS به دو روش توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون) تحلیل شده اند، یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی دبیران رابطه مستقیم و معنادار و قوی وجود دارد.
کلید واژگان :مدیریت دانش، عملکرد سازمانی، دبیران، آموزش و پرورش، نکا.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147127929429094
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : پنجمین همایش ملی علوم مدیریت نوین
- برگزار کنندگان : انجمن علمی و حرفه مدیران و حسابداران استان گلستان
- تاریخ ثبت : 1395/05/25 21:11:34
- ثبت کننده : سیدمهدی احمدی بالادهی
- تعداد بازدید : 337
- تعداد فروش : 1