چکیده :

پژوهش حاضر با هدف جایگاه و اهمیت مدیریت دانش و نقش آن بر عملکرد سازمانی صورت قرار گرفته است. تحقیق حاضر از نظر هدف، از نوع توصیفی- همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل مدیران و دبیران آموزش و پرورش شهرستان نکا به تعداد 70 نفر می‌باشند که با توجه به کم بودن جامعه آماری، از سیستم تمام شماری استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش و پرسشنامه محق ساخته عملکرد سازمانی می باشد. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ به ترتیب 0.94 و 0.88 مورد سنجش و تایید قرار گرفت، داده‌های حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS به دو روش توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون) تحلیل شده اند، یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین مدیریت دانش و عملکرد سازمانی دبیران رابطه مستقیم و معنادار و قوی وجود دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، عملکرد سازمانی، دبیران، آموزش و پرورش، نکا.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک